Lördag , härliga lördag 💕💕

 Då vart det lördag, igår blev det inget skrivet i min blogg...

Hade så mycket att göra med mitt individuella arbete. Men nu så, nu är det inlämnat iallafall...😃😃

Och det känns bra....Sen om det blev bra, det får jag vänta åh se. 

I helgen ska man bara ta det lugnt...💕💕

Umgås med mina gullisar ❤

Undrar även om farmors lilla plutt kommer något i helgen.....kanske man får mysa lite med henne också💕


Får väl även lägga till lite om vad som hände i torsdags..

Började vid 8, fick larm vid 8,30 ca , en prio 1 i Vittsjö. 

En dam som hade svimmat av, men när vi kom så vart hon vaken men medtagen.  Blodtryck vart väldigt lågt. 

Tog parametrar,  det som avvikte va bara blodtrycket.  

80/50....oroväckande 🙊

Så det blev att hon fick följa med till sjukhuset...under resan dit så stabileserades blodtrycket en aning, men detta berodde antagligen på att hon låg ner. 

Normalt blodtryck bör ligga på 100– 140/60–90.

--------------------------------------------------------------------------

Så nu vart det kväll och barnen har precis kommit i säng. Så nu blir det att kolla en bra film och ta det lilla lugna...

Också är jag så glad att det blev godkänt i grupparbete/redovisning, så nu väntar man på betyg på det individuella arbetet i Bemötande, etik och forskning.  hoppas på minst godkänt där med...För då är man klar med etiken.

På måndag börjar vi med akutsjukvård. Ska bli väldigt intressant. 💓💓






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken dag 💥💥💥

En trevlig lördag ❤❤❤

En vanlig fredag 🌻🌻